Konference ISSS se zaměřuje na digitalizaci státní správy a letos přivítá přes 1 800 účastníků a 150 přednášejících. Součástí programu je také každoroční vyhlášení výsledků soutěží Zlatý erb a Český zavináč. Cena Český zavináč, kterou získal Portál občana a převzal ji Petr Kuchař, zástupce ředitele DIA, odměňuje nejlepší projekty či osobnosti, které významně přispěly k digitalizaci a informatizaci veřejné správy, nebo za dlouhodobý přínos v oblasti eGovernmentu.
“Děkuji moc všem z Digitální a informační agenturu i týmu Digitální Česko za skvělou a tvrdou práci. Portál občana má již přes milion a čtvrt uživatelů a poskytuje přístup k více než 600 službám státu. A nezastavujeme, brzy do Portálu přibude třeba systém DROZD zajišťující větší bezpečnost našich občanů v zahraničí či Registr zastoupení, který umožní využívat plné moci online,” uvedl vicepremiér pro digitalizaci Ivan Bartoš.
Dnes odstartoval již 26. ročník konference ISSS. Mezi její hlavní témata patří stav a budoucnost eGovernmentu, financování eGov projektů veřejné správy, využití umělé inteligence ve veřejné správě, kybernetická bezpečnost veřejnoprávních korporací, cloud ve veřejné správě, otevřená data, nebo také digitalizace zdravotnictví. Digitální a informační agentura zde prezentuje několik svých témat od Zákona o právu na digitální služby, eDokladů přes kompetenční centra a pomoc dalším úřadům až po Registr zastupování.
„Máme obrovskou radost, že byla naše aplikace oceněna i mezi odborníky. Od uživatelů máme velmi hezkou zpětnou vazbu a jasně hovoří i čísla, kdy si za necelý měsíc aplikaci stáhlo téměř 150 000 uživatelů. Zároveň jsme rádi, že máme prostor vystupovat na konferenci ISSS, kde představíme informace z oblasti zákona o právu na digitální služby, eDoklady, registr zastupování nebo novinky z oblasti dat a jejich využití na úrovni samospráv,” říká Martin Mesršmíd, ředitel DIA.
Vicepremiér pro digitalizaci Ivan Bartoš v rámci zahájení konference uvedl: „Digitalizace v Česku dlouhodobě probíhala bez větší koordinace, jasného cíle a vize. To se nám podařilo napravit a díky Digitální a informační agentuře se proces digitalizace rozjel na plné obrátky. Úspěšně jsme spustili eDoklady, spustili jsme mobilní aplikaci Portálu občana a od 1. července začne fungovat systém elektronických plných mocí a portál stavebníka. Mnoho výzev jsme překonali, další jsou však ještě před námi. Mým cílem je pokračovat v těchto snahách a dbát o to, aby digitalizace veřejné správy byla efektivní a zaměřená na občany. Již nyní připravujeme další ambiciózní projekty, které nás výrazně posunou dopředu.”