Stávající legislativa neumožňuje uspokojivé řešení situace. To vyplývá i z metodiky, kterou vypracovaly ministerstva dopravy a vnitra. Navrhovaným řešením je tak například úprava legislativy spojená s posílením samospráv. „Navrhujeme, aby obce a města měly možnost přijetím obecně závazné vyhlášky stanovit pravidla pro provoz sdílené dopravy ve spojitosti s jejím dopadem na veřejný prostor. Starostové nejlépe vědí, která místa jsou problematická a jaká opatření by pomohla. Stačí jim svěřit nástroje k řešení,“ říká Zuna.
K problematice bikesharingu již dříve vznikla neformální pracovní skupina se zástupci Ministerstva dopravy, Ministerstva vnitra, hlavního města Prahy a městských částí. “Na základě předchozích jednání a semináře bude připravena finalizace potřebného řešení úprav. Varianty jsou dvě. Buď úprava stávající legislativy, jako příklad lze konkrétně uvést získání pravomocí obce formou obecně závazných vyhlášek. Druhou variantou pak tzv. Lex specialis, který by stručně zahrnul potřeby měst,” uzavírá Zuna